تور خانه من:فریبندگی و زرق و برق با بودجه کم!

0 101

تور خانه من: فریبندگی و زرق و برق با بودجه کم!

در این مطلب سراغ خانه ای می رویم که گلچینی از طرح هاست. صاحبان خانه هنوز هم خانه را تکمیل شده نمی دانند و مرتب در حال ارتقای آن هستند. صاحب خانه می گوید: همیشه از چیزهایی که من پیدا می کنم مردم شگفت زده می شوند، اما اگر آنها هم مثل من مدام در مجله ها باشند و دنبال کنند ایده های شگفت انگیز بسیاری پیدا خواهند کرد با تغییراسیون همراه باشید تا سری به این خانه بزنیم.

نگاهی به طرح

آقای خانه در طراحی مهارت دارد و به عنوان دستیاری خلاق در زمینه دکور کار می کند. او همچنین یک هنرمند است- دیوار دور اتاق نشیمن پر از آثار نمایشی خود و دیگران است. راحتی و عملکرد جزء اولویت های زن و شوهر در این منزل بوده، آنها می گوید: مهم نیست که چقدر زیبا باشد، اگر ما  در آن راحت نباشم بنابراین خوشحال نخواهم بود.

میز خانه از چوب درخت انگور ساخته شده است.آنها می گوید که می خواستیم میز ما هم مانند بسیاری از لوازم دیگرمان خاص باشد. می دانستیم که پیدا کردن آن نیاز به زمان دارد، چون بسیاری از میزها در بازار از چوب راش هستند و کوتاه. البته این میز هم ارتفاع مناسب را از ابتدا نداشت و برای افزایش ارتفاع در زیر آن یک تکه اضافه کردیم و آن را با ورق طلا پوشاندیم.

ما عاشق طراحی های آنجی هانوفسکی هستیم و در منزلمان هم از کارهای او ایده گرفتیم.

سقف بلند و تیغه های چوبی باعث می شود که چشم هر بیننده ای را به طرف خود بکشاند آنها تعریف می کنند که ما عاشق احساس فضای باز این خانه شدیم  و همچنین به پنجره های اتاق نشیمن علاقه ی خاصی داریم و با انتخاب پرده های رنگی فکر می کنیم فضا جالب تر نیز شده است.

ما خیلی به بازارهای وسایل دست دوم می رویم گاهی می دانیم که دقیقا به دنبال چه هستیم و گاهی هم با چیزهای جدید و شگفت انگیز به خانه بر می گردیم.

قسمت ناهارخوری خانه از سبک های مختلفی تشکیل شده است. میز نهارخوری دست دوم خریداری شده رنگ مشکی زده شده و صندلی ها نیز جدا از میز تهیه شده و بعد به رنگ سفید در آمده و روکش های آن نیز سفید و مشکی انتخاب شده است

این زن و شوهر دوست داشتند تا آشپزخانه ی خود را به یک مدل جزیره دار تغییر دهند. تا اینکه این میز چرخدار که فضای کمی را نیز اشغال می کند را دیدند و خریداری کردند. این قالیچه ی هم سبکی ایرانی دارد.

گوشه ای دیگر در خانه یک میز سفید با صندلی بافت گل مجموعه ی صبحانه خوری را کامل کرده است.

آنها در مورد ظروف شیشه ای و سفالی خود بسیار هیجان دارند. می گوید: آن ها را در طول سفرهای مختلف مان خریداری کرده ایم.

اتاق خواب اصلی ترکیبی از نقاشی های لوکس، مبلمان آنتیک و لوازم مدرن با رنگ های جسورانه می باشد. در بالای تخت اثری از برگ طلاس که خانم خانه آن را درست کرده است.

یک ترکیب دقیق از طرح ها و رنگ ها در مقابل دیواری با رنگ طوسی وجود دارد. بالای تخت خود را با پارچه ای هماهنگ با فرش و بافت مشابه جلوه ای متفاوت بخشیده اند، این فرش ضخیم  و هندی که به دلیل وزنش در اتاق سر نمی خورد.

و موضوعی که آقای خانه در هنگام گفتن آن می خندید اشاره به میز چوبی در اتاق بود این میز چوبی را از رییس سابق گرفتم خنده دار نیست؟! چه کسی واقعا جرات می کند از رئیس خود میز بگیرد و آن را مجددا رنگ آمیزی کردم تا با فضای اتاق خواب هماهنگ باشد.

و آینه هم یک درب چوبی قدیمی بود که البته کمی کار داشت تا به این شکل درآمد.

و راجب حمام!! اولین باری که به این خانه آمدیم حمام شکل خیلی بدی داشت. تنها عملکرد آن شیرآب بود. شاید باورتان نشود ولی تا زمانی که حمام خانه را بازسازی نکرده بودیم برایمان غریبه بود. ما بسیاری از کارها را به تنهایی انجام دادیم.

قفسه ای سفید و به سبک سنتی شکل را در حمام گذاشتیم. وان تهیه کردیم و دیوارها را دکور کردیم .

و اتاق دوم را تبدیل به اتاق کار کردیم، ما فضای کار خود را کم نور نگه داشتیم احساس می کنیم آرامش و تمرکز بیشتری در این فضا داریم.

یک کنسول صورتی خیلی کم رنگ حس تازه ای به اتاق کار داده است و زرق و برق های قدیمی را دارد.

مکان مورد علاقه ی ما در این خانه در واقع پشت میز کار است، جاییکه مدارک و پروژه های بسیاری را در وبلاگ خود می توانیم با تمرکز و راحتی قرار دهیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.